הבלוג שלנו

חיפוש תוכן ואפליקציות בסלולרי דרך מנוע החיפוש גוגל

'Gilad Sasson'
13 במרץ 2014
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל גם במכשירים סלולריים, והוא שולט על 90% מהשוק בארצות הברית ואף יותר בארצות אחרות. אבל הגולשים במכשירים סלולריים ממעטים להשתמש במנועי חיפוש מכיוון שרוב התוכן נצרך באמצעות אפליקציות.

גוגל מנסים להתמודד עם האתגר הזה באמצעות סריקה של תוכן מבוסס אפליקציות, כולל קישורים וצירופו לאינדקס של גוגל. לפי Search Engine Land, מאז אוקטובר גוגל מאנדקסים קישורים עמוקים מאפליקציות אנדרואיד, אבל לא מ-iOS.

תמונה: google.com/mobile

במהלך השנים האחרונות ערכו גוגל מספר מחקרים המראים שמרבית בעלי הסמארטפונים משתמשים במכשיר לחיפוש באינטרנט. עם זאת, המחקרים מראים שתדירות החיפוש בסמארטפונים פחותה בהשוואה למחשבים, או שהחיפוש נתפס כשלב מעבר בגלישה הסלולרית.

ממחקר על האפליקציות השימושיות ביותר שנערך בחברת המחקר הפיננסית CIRP נמצא שאפליקציית החיפוש של גוגל אינה בין חמש האפליקציות המובילות; האפליקציה של פייסבוק עוברת את גוגל בתדירות ובזמן השימוש.

לעומת זאת, במחקר של חברת ComScore, אפליקציית החיפוש של גוגל דורגה במקום הרביעי. המידע הזה מצביע על גודל התפוצה יותר מאשר על תדירות השימוש; כלומר ההבדל בין שני המחקרים הוא בסך המשתמשים שהתקינו את האפליקציה במכשיריהם לעומת כמה הם משתמשים בה.

בכמה הזדמנויות העריכו נציגי גוגל שעד סוף השנה יעבור נפח החיפוש בגוגל ממכשירים ניידים את נפח החיפוש ממחשבים אישיים. בהתחשב בנתונים המצביעים על שימוש מועט בחיפוש ממכשירים ניידים (בעיקר בארצות הברית ובאירופה, במדינות מתפתחות הגלישה במובייל לרוב מחליפה גלישה ממחשב), ההערכה הזאת יכולה להתממש רק אם הגדרת החיפוש תתרחב ותכלול גם שאילתות הכוונה ופעולות דומות שנעשות בתוך האפליקציות.

גם אם החיפוש ממכשירים סלולריים לא יעבור את החיפוש ממחשבים בשנה הקרובה, אם גוגל ישפרו את יכולות חיפוש התוכן ויכללו חיפוש בתוך אפליקציות, מנוע החיפוש ייעשה שימושי יותר גם לגולשים מהסלולרי.